Pages

вторник, септември 07, 2010

Най-основните техники за превключване на скорости

Въведение.
Дясната ръчка действа върху задната скорост(премества веригата през зъбчатката).
Лявата ръчка деиства върху предният механизъм,който премества веригата от едно зъбно колело на друго.
Когато веригата е на голямата зъбчатка* ще бъдете на по голяма предавка*,която обикновенно се използва на равен или полегат терен.
По-малките (вътрешни)зъбни колела се използват при изкачване,при каране с товар или срещу силен вятър, или в населено място,когато се нуждаете от по-ниска предавка за да се справяте с многото спиране и потегляне на светофари и задръствания.
С веригата на най-малкото задно колело,ще бъдете на висока скорост,премествайки се все по-надалеч с всеки оборот на педалите.

Най-голямото зъбно колело Ви дава по-ниска предавка за изкачване или тръгване.
Противоположно на три-скоростната главна предавка,преместващият механизъм изисква от Вас да продължавате да въртите за да се премести веригата от една зъбчатка на друга.

В зависимост от размера(броят на зъбите)на зъбчатките ще има застъпване на размерите на скоростите м/у различните зъбни колела.

В зависимост от това дали се движите по асфалтирани или черни пътища Вие трябва да сменяте предавките инстинктивно за да избегнете проблеми с трафика или състоянието на пътя.
Затова е много важно да се разбере как различните компоненти действат заедно.

Превключване на скорости, примери.


• Най-тежката стойност на скоростта.

Това е голямото колело (48 зъба) комбинирано с най-малката зъбчатка(11 зъба).

Това означава че с един оборот на кракът Ви ще накарате задното колело да се завърти 4.36 пъти.
С това ще постигнете относително висока скорост,което е добре за спускане по надолнище.

• Най-слабата стоиност на скоростта.

Това е малкото колело (20 зъба) комбинирано с най-голямата зъбчатка (36 зъба).
Това ще ви даде оборотна стойност от 0.55 до 1 оборот на педала.
Тази стойност се използва при изкачване на наистина стръмни планини и хълмове.

Сменяне на скорост

Сменете 1-3 предавки едновременно вместо от най-малка до най-голяма.
Не използвайте голямото колело с голямата зъбчатка и малкото колело с малката зъбчатка.
Това ще накара веригата да се пресече и да се опъне и или да се разхлаби.

Когато се използва средното колело всички зъбчатки могат да се използват.

Последно,предвидете терена и превключвайте постепенно.
Това ще помогне да се получи непрекъсната инерция.
Пример:когато се приближавате до нагорнище,можете да започнете да сваляте предавките.
Не бихте желали да се отзовете с висока предавка в началото на изкачването.
Това ще Ви накара да изгубите инерция и да Ви принуди да използвате много повече усилие отколкото е необходимо по принцип.

Тези примери ще ви помогнат или ще ви служат като обяснение, ако не разбирате или не можете да превключвате по време на колоездене.
Научете ги добре, за да знаете какво да правите.



Източник

бутон за сайт

1 коментара:

Kira Roza каза...

Мое свидетельство Привет всем. Я здесь, чтобы засвидетельствовать, как я получил свой кредит от мистера Бенджамина после того, как я несколько раз обращался к различным кредиторам, которые обещали помочь, но они никогда не давали мне кредит. Пока мой друг не представил меня мистеру Бенджамину Ли, он пообещал мне помочь, и он действительно сделал то, что обещал, без каких-либо задержек. Я никогда не думал, что есть надежные кредиторы, пока я не встретил мистера Бенджамина Ли, который действительно помог с кредит и изменил мою веру. Я не знаю, нуждаетесь ли вы в каком-либо подлинном и срочном кредите, не стесняйтесь связаться с г-ном Бенджамином через WhatsApp + 1-989-394-3740 и его электронную почту: Lfdsloans@outlook.com спасибо.

Публикуване на коментар