И най-малката промяна в налягането на гумите води до драстична промяна в возията на колелото и неговото поведение. Усилието при въртене, сцеплението, надеждността могат да бъдат променени с много лека промяната в налягането.
Ако карате по път напомпайте гумите до налягането отбелязано от страни на гумите, така ще намалите усилието при въртене и износването на гумите. Ако любимите ви маршрути са павирани улици или каменни пътечки или просто не можете да свикнете с напълно напомпаните гуми, просто опитайте да го намалите с 0,1-0,2 атмосфери. Имайте предвид че ако намалите прекалено много налягането има голям риск да изкривите капла или да срежете гумите. А ако ги пренапомпате гумата може да се отдели от каплата при загряване от усилено спиране.
Правилата за гумите на планински бегачи са много по строги. Въпреки удивителното неясните съвети за налягането на дебели гуми, вие трябва да опитате налягане близко до средните стойности и да ги променяте. По-твърдите гуми ще отскачат по-вече. За по-меките гуми е характерно че увеличават усилието на въртене, но пък увеличат сцеплението. Голям минус на меките гуми е, че правят завиването изключително непредвидимо.
0 коментара:
Публикуване на коментар