Pages

вторник, април 27, 2010

Как да се подготвим за излет?

Хубавото време е време за спорт ... искате да поразкършите старите жили и да  отидете някъде с новото или не чак толкова новото си колело или байк.
   Преди да тръгнете ЗАПОМНЕТЕ ! Байковете са машини /инженерни съоръжения ! От тяхната изправност зависи ЖИВОТЪТ ВИ !
Велосипедите са много по-евтини от автомобил или мотор.
Една причина е че нямат двигател:
Но пестеливостта на инженерите няма граници. За направата на колела се използват значително по-евтини материали от колкото в автомобилната индустрия. Ако с една средностатистическа кола можете да изминете хиляди километри без проблеми то с колело след 50 км пробег ви се налага да прегледате всички болтове спирачки на ново. Да не говорим че по-евтините модели се "разпадат / само-разглобяват :)" след 60 км пробег.
Просто казано : КОЛЕЛАТА СА НЕНАДЕЖДНИ превозни средства и изискват често да им се обръща внимание!
Какво да прегледаме преди да тръгнем ?
Запомнeте СГС Спирачки-Гуми-Скорости
1/ Спирачки
    Повечето травми получени от колоездене са поради ненадеждни спирачки (ако тръгнете на вън с колелото и се озовете в болница ... най-вероятно е от спирачките.)
    Така Че Проверете :
а) Гумичките на спирачките.
    Чрез триене се спира. Тези малки пера от гума който се притискат към джантата са подложени на невероятен стрес. Ако карате редовно то че ви се налага да сменяте тези гумички поне 3 пъти в годината. Износват се бързо, много бързо. Ако колелото е по старо проверете и дали не са прекалено стари .. старата гума има по нисък коефициент на триене .. трудно се спира със стари гумички и е почти невъзможно ако карате на дъжд.
Може и да се отлюпи старото перо и въобще не спрете .. тогава ще разберете за  какво садят дръвчета покрай пътя.
б) Хода на спирачката ...
Като стискате спирачката челюстите трябва да захапят джантата след не повече от 1-1,5 см потъване на лоста. ( ако колелото спира когато сте стиснали лоста до дупка значи скоро ще им свърши потенциала и няма да има на къде да натискате повече ... неприятно, особено ако има наклон)
в) Болтовете
Вижте дали не са разхлабени болтовете крепящи жилото към скобата. Вибрациите могат да развият и най-здраво затегнатия болт !

2/ Гуми
    Меките гуми могат да ви извадят душата с тяхното триене.Прекалено напомпаните гуми също не са за предпочитане тъй като може да се разцепят тогава падането ви е гарантирано. Във въздуха има влага/вода ... водата се разширява това пука прекалено напомпаните гуми.
Колко налягане в гумите е достатъчно ?
Това зависи от човека който ще кара колелото. Една добре напомпана гума потъва с 20-30 % .. тоест в долната част (след като сте се качили на байка)  джантата трябва да е 20-30% по близо до настилката от колкото в нормално ненатоварено положение.
Грайфер- гумите и спирачките са най-важната част от едно колело. Гумите не са толкова скъпи, така че си карайте с нови гуми. Гуми и Пясък .. грайфера е най-значим когато карате по пясък, а пясък има на всякъде ! Грайфера буквално ви спасява от падане когато карате върху пясък.
ЗАПОМНЕТЕ ! Ако нямате хубави гуми дори и 1 мм пясък може да ви накара да целунете земята !
3/ Скорости
    Направете пълен тест на скоростите преди да тръгнете (изредете ги от 1 до 21 или колкото имате).. не е фатално ако една скорост заяжда докато сте близо до дома, проблема е че каквото започва като малко скръцане или заяждане рано или късно свършва със падане на веригата!

След като сте проверили СГС ви остава да решите само какво и кого давземете с вас...




бутон за сайт

0 коментара:

Публикуване на коментар