С настъпването на топлите месеци все повече колоездачи откриват с изненада колко неудобна всъщност е седалката на велосипеда. Зад това неприятно откритие обикновено се крие просто отвикване и липса на достатъчно активност през зимата. Едва ли има еднозначен отговор на този въпрос. Най-общо, видът на седалката зависи от постановката на тялото при колоездене. При градските велосипеди обикновено стойката е изправена (1), при по-дълги преходи е подходяща полу-изправена стойка (2), а при спортно каране тялото е приведено напред (3). Колкото по-изправена е стойката, толкова по-голяма част от тежестта на тялото пада върху седалката, което изисква повече площ и респективно по-голяма седалка. При спортното колоездене, по-голяма част от тежестта се поема от краката; тук подходящи са по-тесните спортни седалки.
Колко широка трябва да е седалката? Достатъчно широка за да осигури добра опора на седалищните кости, и достатъчно тясна за свободно движение на краката при педалиране. Правилната широчина и профил са силно индивидуални, затова е трудно да получите конкретни препоръки при избора на седалка. Първоначалният избор можете да направите според общият стил на каране, като предвидите известен период за привикване: около две седмици (или 150-200 км пробег) обикновено са достатъчни за да определите дали седалката е за вас. Трябва ли седалката да е мека? |
Спортните седалки обекновено са по-твърди, с широчина 130-140mm. Осигуряват ниско тегло, но често изискват повече търпение и километри за постигане на комфортно усещане. Подходящи за състезателни дисциплини и педалиране с висок интензитет. |
Хибридните седалки съчетават част от геометрията на спортните и комфорта на градските седалки. Широчината варира между 140-160mm. Подходящи за любители които карат по-рядко, но с по-високо натоварване. |
Мекото покритие осигурява комфорт при къси дистанции. Широчина: 155-180mm. Подходящи за типично градските велосипеди карани с изправена стойка. Източник
|
петък, юли 24, 2009
Как да изберем удобна седалка за нашия велосипед?
Етикети:
велосипед,
велосипеди ремонт,
велотранспортни услуги,
вту,
седалка,
статии
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар